Het lifestylemerk BUTLERS is uitgegroeid tot een vaste favoriet onder de 40 miljoen mensen die jaarlijks hun winkels bezoeken. Met 800 medewerkers, 120 winkels in Duitsland en Europa, een online shop en hele werelden van inspirerende decoratie om te verkennen, heeft de cross-channel retailer iets om elk huis op te fleuren. Het merk, waarvan het motto is "geluk vinden in schoonheid", heeft al meerdere prijzen gewonnen voor zijn online en offline concept dat gericht is op gastvrijheid.
Het succes van het merk BUTLERS is gebaseerd op innovatiekracht, kwaliteit tegen de best mogelijke prijs en duurzaam management - en dit omvat de consequente optimalisering van de bedrijfsprocessen. Na een analyse van het beheer van de werktijden en de vakantiedagen, besefte het bedrijf dat het zichzelf elk jaar een bedrag van zes cijfers kon besparen: Zo'n mooi rendement op investering maakte van het workforce management project een no-brainer.
Het doel is de hoeveelheid administratie die de werktijden in het hele bedrijf genereren te minimaliseren, kwalificatieperioden voor verlof in de verkoopteams in te voeren en ervoor te zorgen dat er op elk moment voldoende personeel op de werkvloer is. De oplossing is ook ontworpen om de ongeveer 200 tijdelijke werknemers die rond de kerstperiode zijn aangenomen flexibel te kunnen beheren. De werktijden worden naadloos en foutloos doorgegeven aan het DATEV-salarisadministratiesysteem, terwijl de actuele cijfers met één druk op de knop kunnen worden vergeleken met de streefwaarden. Alle aanvragen, zoals wijzigingen van vakantiedagen of werktijden, worden nu digitaal afgehandeld.
Het intuïtieve Staff Center geeft werknemers op elk moment van de dag of nacht transparant toegang tot al hun persoonlijke informatie, zoals uren- en verlofsaldo en dienstroosters. Task Management stuurt een automatische waarschuwing als iemand vergeet werktijd te boeken of zijn tien-urenlimiet dreigt te overschrijden, wat het werk voor HR en lijnmanagers een stuk gemakkelijker maakt.
Het hoofdkantoor wil de module Planning Quality gebruiken om de inzet van personeel in elke winkel te evalueren en het proces op lange termijn te verfijnen, en de oplossing staat al gepland voor lancering in Zwitserland. Op deze manier geeft BUTLERS zichzelf de nodige ruimte om zich te focussen op wat echt belangrijk is - haar klanten inspireren en hen verbazen met creatieve ideeën voor hun interieur.